AAN HET LEZEN

Fashionlover(s)… hoezo oppervlakkig?

Fashionlover(s)… hoezo oppervlakkig?

Adv.

Fashionlover(s)…

Ik heb altijd een voorliefde voor mode gehad, dit heb ik simpelweg van huis uit meegekregen. Mijn ouders gaven al hun kinderen mee dat het belangrijk is om jezelf goed te verzorgen. Onder andere kleding definieert wie je bent of in elk geval wie je wilt zijn. Dit is dan ook iets wat ik naast normen & waarden aan mijn kinderen mee zal geven.

Zodra je kinderen krijgt draait het allemaal om een goede voorbereiding. “Geen tijd” is voor mij geen excuus om niets meer aan jezelf te doen. Het ouderschap is geen vrijbrief om de handdoek in de ring te gooien en er geen moeite meer voor te doen. Naast moeder ben je ook gewoon een persoon die het verdient om tijd voor zichzelf vrij te maken. En natuurlijk is niet iedereen fan van make-up, jurkjes of killer heels.. maar ook met een mooie spijkerbroek en een paar vlotte gympen kom je goed voor de dag.

Wie ben ik…

Dat ik veel aandacht aan mijn uiterlijk besteed zegt misschien wel dat ik ijdel ben… Of misschien kom ik alleen zo over? Hoe dan ook…ik vind het heerlijk om als de rest van het huis nog in alle rust verkeert even tijd aan mezelf te besteden. Want als de kinderen wakker worden dan schiet dat “momentje voor jezelf” er al snel bij in.

Met mijn blog hoop ik mensen te bereiken en anderen te kunnen inspireren op het gebied van uiterlijke verzorging. Maar ik wil vooral mijn passie en enthousiasme met anderen delen.

Naast mijn blog ben ik ook “gewoon” moeder en de zorg voor mijn kinderen staat voorop. Dus beter gezegd, naast moeder zijn schrijf ik een blog en ben ik lekker bezig met alles wat mij blij maakt.

Fashionlover(s)

Meet my family…

Fashionlover(s)… hoezo oppervlakkig?

Zo zag ik 5 april op Instagram dat Tas via Jan (JAN-Magazine) een tassenveiling organiseerde om naamsbekendheid te genereren voor metabole ziekten (stofwisselingsziekten) bij kinderen en geld in te zamelen voor Stichting Metakids. Stichting Metakids doet onderzoek naar metabole ziekten.

Jaarlijks worden er 800 kinderen met een metabole ziekte geboren. Om de dag overlijdt een kind met een metabole ziekte waardoor deze, voor de meeste mensen nog onbekende ziekte, behoort tot de top 3 doodsoorzaken bij kinderen. Ik schrok hier enorm van! Niet alleen als mens maar vooral als moeder zijnde van drie kinderen komt zo’n boodschap enorm binnen. (bron: Ellyne Hagen)

Ik besloot om mee te doen aan de veiling en bracht een bod uit op een Karl Lagerveld crossbody, ingebracht door Mifa’s Studio. Ging het mij alleen om die tas? Neen, ik werd juist getriggerd om een bod te doen omdat de opbrengst voor de volle 100% naar Stichting METAKIDS zou gaan.

JAN Magazine en Metakids hand in hand

5 mei ontving ik een e-mail dat ik de Karl Lagerfeld crossbody in ontvangst mocht nemen. Super gaaf dat ik een steentje bij heb kunnen dragen aan het onderzoek naar deze verschrikkelijke ziekte.

Maar ik wilde het hier niet bij laten. Ik wil met dit blog mijn lezers graag informeren over deze ziekte. Dus reisde ik af naar Jan Magazine om de organisator van deze charity veiling te ontmoeten en te interviewen.

Interview Ellyne Hagen, Brand Manager JAN Magazine

Ik: ‘Wat is de link tussen JAN Magazine en Metakids

Ellyne Hagen: ‘Wij kennen een gezin met twee kinderen, waarvan beide kinderen een stofwisselingsziekte hebben. Haar verhaal heeft zij via ons magazine gedeeld, beide kinderen zullen sterven aan deze ziekte. Dat raakte mij heel erg en zodoende dat ik het “White  dinner” organiseerde waarbij bekende Nederlanders een tas konden doneren die vervolgens via “Tas via Jan” verkocht zou worden. Wij hopen middels de tassenveiling meer naamsbekendheid te hebben gecreëerd.’

‘Deze ziekte is een stille ramp. Meer dan 10.000 gezinnen in Nederland hebben met deze ziekte te maken. Metabole ziekten zijn onbekend maar veel mensen kennen wel de hielprik. (Voor degenen die niet weten wat de hielprik is, elke pasgeborene krijgt deze prik om onderzoek te doen naar metabole ziekten). Er zijn nu inmiddels 20 metabole ziekten ontdekt. Door meer onderzoek kunnen er steeds meer varianten worden opgespoord en behandeld.’

Ik: ‘Waarom steunt JAN Magazine goede doelen?’

Ellyne Hagen: ‘JAN Magazine groeit elk jaar en inmiddels is dit merk zo sterk dat wij een groot publiek weten te bereiken. Stichting Metakids hoopt dat er in 2040 zoveel onderzoek is gedaan dat er geen kinderen meer zullen overlijden aan een metabole ziekte. Het feit dat JAN Magazine de naamsbekendheid van deze ziekte kan laten groeien en dat er daardoor meer geld opgehaald wordt voor meer onderzoek is ons doel.

Ik: ‘Hoeveel geld is er opgehaald geworden?’

Ellyne Hagen: ‘Er is ongeveer EUR 8500,- opgehaald geworden. Maar ik wil nogmaals benadrukken dat het ons voornamelijk om het genereren van naamsbekendheid is gegaan.

Ik: ‘Ellyne bedankt voor je inzet en je tijd’

Ellyne Hagen: ‘Insgelijks en veel plezier met je tas!’

Laatste woordje…

Als het om kinderen gaat maakt het niet uit wie of wat je bent. Uiteindelijk is het belangrijk dat wij moeders, ouders elkaar steunen. Alle sponsoren, vrouwen, moeders, fashionista’s en modellen die hebben bijgedragen aan dit goede doel wil ik bedanken! En JAN Magazine natuurlijk in het bijzonder!!

En op de vraag of fashionlover(s) oppervlakkig zijn? Vul dat zelf maar in… Ik probeer je immers niet te overtuigen maar te informeren. Ik deel graag en zo komen wij weer op het punt waarom ik mijn blog begon.


GERELATEERDE BERICHTEN

  1. Nathalie

    11 mei

    Een sterke blog, die aan het denken zet en nee oppervlakkig dat ben jij zeler niet!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

INSTAGRAM
VOLG MIJ OP INSTAGRAM