ZARA bedankt, maar niet heus!

Adv.

ZARA bedankt, maar niet heus!

In mum van tijd verandert deze – in eerste instantie onschuldige discussie – in een dikke vette principe kwestie. Er worden vragen gesteld als “heeft u deze bon cadeau gekregen? Kent u de persoon niet van wie u de Giftcard heeft ontvangen?” Ik merk dat ik geïrriteerd raak en antwoord. “Wat een vreemde vraag. Ik weet simpelweg niet meer van wie ik deze bon cadeau heb gekregen.” Hopende op wat begrip antwoordt ze…”Dan kan ik u helaas niet verder helpen.” Mijn ademhaling versnelt en mijn hartslag schiet omhoog. En zo ineens leidt deze mama aan een serieuze vorm van cadeaubon stress!

Niet mokken, lekker online shoppen

Eindelijk heb ik mezelf ertoe gezet om mijn kledingkast op te ruimen. Het is een complete chaos! Links ligt een stapel met ‘kleding die ik oooooit weer ga passen’, rechts een stapel waarvan ik al weken niet meer weet wat dat ook alweer precies voor een stapel is. En dan heb ik ook nog last van overvolle lades die uitpuilen. Ik denk dat het beeld wel duidelijk is. Mijn kledingkast heeft een flinke opruimbeurt nodig. En dan zomaar ineens komt daar onder het puin – zeg ik puin.. ik bedoel natuurlijk kleding – een cadeaubon van de ZARA tevoorschijn. Vol verwachting klopt mijn hartje!! En als ik de cadeaubon open zie ik dat hij nog geldig is. Er verschijnt direct een glimlach op mijn gezicht. Wat een feest! Ik kan mezelf niet bedwingen en kruip direct achter de laptop. Ik zie het ene na het andere super schattige babypakje voorbij komen en vrolijk gooi ik mijn winkelmandje vol.

Cadeaubon stress!

Als ik wil afrekenen zie ik nergens een mogelijkheid om mijn cadeaubon te verzilveren. Als ik even op de website rond surf zie ik dat ik de cadeaubon moet activeren. Nou.. dan doe ik dat toch even. Maar dat even… dat gaat nog heel lang duren. Om de ZARA cadeaubon te kunnen activeren moet je namelijk de laatste vier cijfers van het telefoonnummer van de koper invullen. Is dit SERIEUS? Wie heeft dit bedacht!! Hoe moet ik nu nog weten wie mij afgelopen juni deze bon cadeau heeft gedaan. Er rest mij dus niets anders dan een chat gesprek te starten en als snel word ik geholpen door ene Merve.

“Heeft u deze bon cadeau gekregen? Ken u de persoon niet van wie u de Giftcard heeft ontvangen?” Ik merk dat ik geïrriteerd raak en antwoord. “Wat een vreemde vraag. Ik weet simpelweg niet meer van wie ik deze ZARA bon cadeau heb gekregen.” Hopende op wat begrip antwoordt ze… ‘Dan kan ik u helaas niet verder helpen.” Ik ben wer-ke-lijk flabbergasted! Mijn ademhaling verstelt en mijn hartslag schiet omhoog. Ik geef aan dat ik het een onwijs slechte service vind waarop ze mij dan toch maar naar het ordernummer van de bon vraagt. Als ze vervolgens begint over cookies en het gebruik van een andere browser raakt ze mij kwijt. Ik beëindig het gesprek, laat mijn cadeaubon voor wat het is en reken zwaar geïrriteerd af. Want ik kan die super schattige kleertjes ook weer niet laten liggen.

De hamvraag is natuurlijk of ik die kleertjes ook had gekocht als ik die ZARA cadeaubon niet had zien liggen.
Ik denk dat wij allemaal het antwoord hierop wel weten – en voor het geval je het misschien toch mis hebt – nee, ik had simpelweg mijn kledingkast opgeruimd en dat was dat.

Fijne avond gewenst en tot volgende week!
Liefs Romy


GERELATEERDE BERICHTEN

  1. n. Bulo

    28 november

    Hier mag de Zara dan wel wat aan doen, op deze manier is geld verdienen ivm cadeau bonnen die niet verzilverd worden wel heel erg makkelijk!

    • Hi Nathalie, super bedankt voor je reactie. Het is idd een heel goed verdienmodel 😉

  2. Julie

    4 mei

    Hallo, november vorig jaar kocht ik online een gift card bij Zara. Deze werd per post geleverd, tot hier toe geen probleem.
    Een leuk geschenk voor mijn nichtje denk je dan…de kaart werkt nog steeds niet!
    Wat een gedoe…nu vragen ze een printscreen van wat er verschijnt als ik de kaart probeer te activeren?!
    Nog maar eens een poging…

  3. Vanessa

    6 juni

    Echt hele slechte service! Denk je dat je een leuk cadeautje krijgt, krijg je n kat in de zak. Ik heb al bijna geen tijd om te shoppen. Zeker niet ’s avonds; en alleen dan is hun klantenservice bereikbaar! Ook is de kaart maar 3 jaar geldig. Concurrenten doen het veel beter.

    • Beste Vanessa,

      Bedankt voor je reactie en excuses voor mijn late response. Ik denk idd dat ze wat klantenservice betreft een verbeterslag kunnen maken.

      Fijne avond gewenst!

  4. Cici Kusten

    20 juni

    Hai Romy ,
    Heb je die giftcard wel kunnen gebruiken in de Zara winkel??

    • Hi Cici, excuses voor mijn late reactie. Ik heb mijn giftcard uiteindelijk niet meer verzilverd. Een volgende keer beter haha

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

INSTAGRAM
VOLG MIJ OP INSTAGRAM